Els nostres consellers estan a la seva disposició de dilluns a divendres de 9:00 h a 19:00 h
Des de l'estranger:
+34 93 492 04 71

Entrevista amb Fernando Alana

03.12.2012

“La indústria de la llengua aporta valor a la internacionalització”

11.03.2012 Marieta Vargas, San Sebastián

Les competències lingüístiques són fonamentals per abordar nous mercats, segons el portaveu de l'associació basca d'indústries de la llengua.

La indústria de la llengua és el mercat associat a la demanda i serveis lingüístics que genera tot el procés de comunicació en les organitzacions.

El director general de Langune, Fernando Alana, considera que la indústria de la llengua pot aportar un valor afegit a la resta del teixit econòmic, sobretot, a aquelles empreses que hagin d'abordar un procés d'internacionalització.

Quins són els sectors que componen la indústria de la llengua?
La traducció i la interpretació, l'ensenyament, els continguts i després estaria el de les tecnologies lingüístiques com a sector transversal que aporta valor als altres tres.

Què pot aportar la indústria de la llengua al creixement econòmic?
Sobretot un suport i acompanyament a través de productes i serveis específics a tota empresa que requereixi una gestió multilingüe en els seus processos de comunicació. En els consells d'administració de les grans companyies ja es veuen consellers de nacionalitats on l'empresa pretén implantar. Perquè són conscients que cal tenir en compte els aspectes culturals. Això ha d'arribar a totes les pimes.

En quina mesura és fonamental la llengua en una empresa per sortir als mercats exteriors?
Hi ha un estudi europeu que assenyala que un percentatge significatiu de pimes europees perd cada any oportunitats per fer negoci de resultes de la falta de competències lingüístiques i la interculturalitat. I a més, també es diu que l'anglès ja no és suficient si es vol arribar a països com la Xina, Rússia, Brasil o Índia.

Quina estratègia ha de seguir una empresa en quant als seus coneixements lingüístics?
Ha de fer un inventari dels seus coneixements i utilitzar-los estratègicament, a més de revisar les polítiques de formació i motivar els empleats perquè desenvolupin les seves competències i que siguin compatibles amb el lloc de treball. Aquestes estratègies necessiten del suport d'una indústria especialitzada.

Les habilitats amb els idiomes continuen sent un dèficit en el teixit empresarial?
Espanya està a la cua d'utilització d'idiomes. A més, ajudarà a la indústria de la llengua, se li donarà més valor perquè conèixer idiomes i la cultura d'altres països ajudarà a millorar la competitivitat, i en definitiva, a vendre més.

Quina és la llengua del futur?
Per massa crítica, el xinès és l'idioma més parlat. Després estaria l'àrab i l'anglès. A futur és difícil dir-ho, encara que l'important és que la indústria de la llengua estigui preparada per aportar valor al client, independentment de l'idioma demandat.

Font: Expansión, 13-03-2012