Fets i números de la banca electrònica

Fets i números de la banca electrònica

La banca electrònica clàssica, a través de la qual es pot accedir als comptes bancaris personals a través d’Internet, no es va inventar a Silicon Valley, sinó que ho va fer un banc de consum de la zona de Düsseldorf. A la dècada de 1980, aquest petit banc va fer que per primer cop fos possible consultar les finances personals en línia. Va començar sent un sistema d’autoservei al vestíbul del banc, que permetia als seus clients accedir als seus comptes les 24 hores del dia. El servei, que es limitava a l’àmbit regional, ha acabat convertint-se en un sistema mundial irrenunciable per a molta gent.

 

Als danesos els encanta la banca electrònica

Les enquestes dutes a terme a Europa han revelat dades i xifres interessants en relació amb la banca electrònica als diferents països. A les persones amb edats compreses entre els 16 i els 74 anys se’ls va preguntar sobre els seus hàbits a l’hora de consultar els comptes personals. Hi ha diferències importants entre els diferents països de la UE i, sobretot, a Grècia, on la banca electrònica ha estat i segueix sent no gaire popular, si es compara amb les dades d’altres països. Allà, només el 27 % dels enquestats utilitza Internet a les seves transaccions bancàries. A Dinamarca, per contra, no és habitual que els clients acudeixin a la finestreta del banc, ja que el 89 % diu que prefereix gestionar les seves finances a través d’internet. Una situació similar s’observa als Països Baixos. Això fa que els danesos, juntament amb els holandesos, siguin els primers en fer servir les finestretes dels bancs virtuals, mentre que Anglaterra, Alemanya, França i Àustria es troben a mig camí, representant el 34 i el 40 %, respectivament.*

 

Un servei multilingüe és estàndard

La major part dels bancs ofereixen una selecció d’idiomes als seus llocs web i sistemes d’autoservei. Les traduccions a diverses llengües estrangeres formen part del paquet de serveis generals, per la qual cosa també donem suport a les empreses que desitgen ampliar la seva oferta en aquest sentit, si així ho sol·liciten.

 

*Font: Statista